dijous, 18 de setembre del 2008

NO PER ACÍ





El Col·lectiu del BLOC d'Almàssera vol expressar el seu recolzament al Manifest dels Amics de l'Horta i s'afegeix a la voluntat dels ciutadans i ciutadanes en la defensa d'aquest patrimoni comú.



MANIFEST D'AMICS DE l'HORTA



La Conselleria d'Infraestructuras i Transport pretén prolongar la CV-300 (tram Albalat-València) per l'horta de Meliana, Almássera i Alboraya.La carretera CV-300 correspon a la Conselleria d'Infraestructures. Forma part del PEU - Pla d'Infraestructures Estratègiques - l'Horitzó de realització del qual és 2004 -2010.


Este pla no té Estudi de Mobilitat de trànsit i d'Estudi d'Impacte Ambiental.


Amb un traçat paral·lel a la via Xurra per estos municipis, esta autovia desarticularia i destruiria l'estructura agrària i paisatgística d'una de les millors zones de l'Horta.


En el cas que es duguera a terme amb un traçat d'este tipus, la CV-300 provocaria:




  • -Desaparició i Degradació de Grans Zones d'Horta catalogades com de Máximo Valor en el PATH per part de l'Administració autonòmica i en els propis PGOU dels municipis afectats.




  • -Dir ADÉU al Gaudi del Carril Bici – Via Xurra, un dels elements patrimonials històrics de major valor de la zona i que actua com a portal i balcó a l'Horta.




  • -Entorpiment de labors agrícoles, problemes amb séquies per mitjà de la creació de noves barreres arquitectòniques…




  • -Destrucció d'Alqueries i altres elements patrimonials culturals d'especial rellevància.


EN CONSEQÜÈNCIA, TENIM L'OBLIGACIÓ CÍVICA DE




  • -Sol·licitar a l'Administració competent que s'estudien altres alternatives de traçat que no degraden l'entorn valuós d'horta.




  • -Sol·licitar dels ajuntaments afectats que es posicionen en contra d'un traçat de la CV-300 que destrosse l'Horta i la Via Xurra.




  • -Reclamar la redacció i el debat d'un pla sostenible de mobilitat comarcal fet a partir de les vies de comunicació que ja hi ha, coherent amb la protecció de l'entorn únic i singular de l'Horta, que potencie un transport públic i eficient.




  • -Sol·licitar l'augment de la freqüència de pas del metro línia 3, direcció Rafelbunyol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada