Discurs de Joan Baldoví en el Debat d'Investidura

dijous, 18 de setembre del 2008

NO PER ACÍ





El Col·lectiu del BLOC d'Almàssera vol expressar el seu recolzament al Manifest dels Amics de l'Horta i s'afegeix a la voluntat dels ciutadans i ciutadanes en la defensa d'aquest patrimoni comú.



MANIFEST D'AMICS DE l'HORTA



La Conselleria d'Infraestructuras i Transport pretén prolongar la CV-300 (tram Albalat-València) per l'horta de Meliana, Almássera i Alboraya.La carretera CV-300 correspon a la Conselleria d'Infraestructures. Forma part del PEU - Pla d'Infraestructures Estratègiques - l'Horitzó de realització del qual és 2004 -2010.


Este pla no té Estudi de Mobilitat de trànsit i d'Estudi d'Impacte Ambiental.


Amb un traçat paral·lel a la via Xurra per estos municipis, esta autovia desarticularia i destruiria l'estructura agrària i paisatgística d'una de les millors zones de l'Horta.


En el cas que es duguera a terme amb un traçat d'este tipus, la CV-300 provocaria:




  • -Desaparició i Degradació de Grans Zones d'Horta catalogades com de Máximo Valor en el PATH per part de l'Administració autonòmica i en els propis PGOU dels municipis afectats.




  • -Dir ADÉU al Gaudi del Carril Bici – Via Xurra, un dels elements patrimonials històrics de major valor de la zona i que actua com a portal i balcó a l'Horta.




  • -Entorpiment de labors agrícoles, problemes amb séquies per mitjà de la creació de noves barreres arquitectòniques…




  • -Destrucció d'Alqueries i altres elements patrimonials culturals d'especial rellevància.


EN CONSEQÜÈNCIA, TENIM L'OBLIGACIÓ CÍVICA DE




  • -Sol·licitar a l'Administració competent que s'estudien altres alternatives de traçat que no degraden l'entorn valuós d'horta.




  • -Sol·licitar dels ajuntaments afectats que es posicionen en contra d'un traçat de la CV-300 que destrosse l'Horta i la Via Xurra.




  • -Reclamar la redacció i el debat d'un pla sostenible de mobilitat comarcal fet a partir de les vies de comunicació que ja hi ha, coherent amb la protecció de l'entorn únic i singular de l'Horta, que potencie un transport públic i eficient.




  • -Sol·licitar l'augment de la freqüència de pas del metro línia 3, direcció Rafelbunyol.