Discurs de Joan Baldoví en el Debat d'Investidura

dimecres, 12 de maig del 2010

CALENDARI DE MAIG





1. Si pel maig el fred viu, espera un bon estiu.


2. La vergonya, fa ronya.


3. Santa Creu, el tres de maig la trobareu.


4. Llaure el que no llaurà, perquè el mes de maig entrà.


5. Si sembres bledes pel maig, per Nadal encara menjaràs.


6. Guarda't de l'aire infestat, i de dur el vestit mullat.


7. Per maig, a regar me'n vaig.


8. A regar per maig, l'ordi però no el blat.


9. Per maig, vaig.


10. Qui dorm, no viu.


11. Guarda faria per maig, i tot l'any en tindràs pa.


12. Per maig, conforme t'alces, te'n vas.


13. Qui dorm, no aprén.


14. Pluja de maig, collita segura.


15. Aigua per maig, mal per als animals.


16. Qui dorm, no rega.


17. Cada cosa al seu temps, i per maig cireres.


18. Flor de maig, me'n vaig.


19. Pedra fora de mà, no se'n sap on va.


20. Per maig, vaig com vaig.


21. Per maig, conforme vaig, vaig.


22. La pràctica fa mestres.


23. Maig humit fa el llaurador ric.


24. Les punxes, quan naixen, ja punxen.


25. Per maig floreix, tant el vi bo com el dolent.


26. Menjant, menjant, se'n va la gana.


27. Bon dia i bona hora, i bona mort quan siga l'hora!


28. Morí el que filà, i el que no filà.


29. Quant més anys, més reganys, afanys i desenganys.


30. Maig ventós i juny calent fan bon vi i millor forment.


31. Déu ens guarde de la pols de maig i del fang d'agost.





2 comentaris:

Anònim ha dit...

Què bonics!

Anònim ha dit...

Eixe calendari que pareix un caragol es del 2007!!! Per alguna cosa en particular?