Discurs de Joan Baldoví en el Debat d'Investidura

dimecres, 30 de juliol del 2008

Soterrament de les vies del metro: obra pública contra la crisi


En l'últim número de El Cresol InfoBloc Almàssera, es publicà l'artique "Soterrament de les vies del metro: obra pública contra la crisi" que, pel seu interés reproduim ací, esperant que els nostres lectors ens fasen arrivar les seues opinions i suggeriments.

És el tema central i estrella dʼaquesta legislatura municipal, el soterrament de la línia 3 del Metro, del que es parlà al plenari de lʼAjuntament, amb un finançament al 50 per cent per part de lʼAjuntament, certament inasumible ja que hipotecaria totes les altres necessàries inversions i millores durant 24 anys o més. Front açò no es pot plantejar vendre patrimoni o requalificar horta protegida. El finançament
del soterrament del metro te que ser en tot cas pel propietari de la infrastructura, la Generalitat, i si cal reclamant a lʼEstat el retorn dels recursos que els valencians i valencianes hi aportem via imposts, ja que sembla molt clar que paguem molt més que rebem.

En lʼestratègia que pareixen prendre, les institucions i els qui les governen, per fer front a la crisi, invertint en obres públiques, cal tindre en compte que els carburants pugen i sembla que continuaran pujant i a més contaminen, per tant invertir en carreteres, que a més destrueixen lʼhorta, no es veu dʼallò més addient. Seria molt millor invertir en transport públic i potenciar-lo, i una obra pública molt important és el soterrament de les vies del Metro, millorar lʼentorn paissagístic de lʼhorta, facilitar lʼús de la bicicleta, o fer la connexió a altres pobles de lʼHorta per mitjà del tramvia.



A la tardor caldrà seguir el tema, no us sembla?